poniedziałek, 16 czerwca 2014

Ciasteczka Fosterki



Hejka,
Jak tam poniedziałek? U mnie zaskakująco dobry, pewnie przez te emocje na przedstawieniu, uhhh tyle się działo, ale udało się mamy certyfikat szkoły twórczej :D Do tego dochodzi wcześniejszy powrót do domu.
Skąd ten tytuł? pewnie się nad tym zastanawiacie?
Dzisiejszy post jest postem DIY. Zachciało mi się być kucharzem, więc upichciłam ciasteczka.
Wyglądem przypominają ciastka, które pani Foster piekła w starej bajce: Dom dla zmyslonych przyjaciół pani Foster, dlatego taki tytuł.
Nie przedłużając oto przepis:


Składniki :



*250g masła lub margaryny

* 300g cukru

* 1 op.cukru wanilinowego

* 2 roztrzepane jajka

* 6 łyżek mleka

* 450g mąki pszennej

* 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

* 250g czekolady mlecznej
Sposób przygotowania:

Masło/margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę w dużej misce. Dodać cukier wanilinowy, następnie stopniowo dodawać roztrzepane jajka i mleko. Ucierając dodawać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Dorzucić czekoladę pokrojoną w kostki 5x5 mm i dokładnie połączyć z ciastem.
Formować kulki i układać na przygotowanej blasze w odstępach 4 cm (rosną podczas pieczenia). Na koniec porcje ciasta lekko spłaszczyć na grubość ok. 5 mm
Piec ok. 15 minut w piekarniku (ja piekłam trochę dłużej, więc warto obserwować ciastka podczas pieczenia) rozgrzanym do 190 stopni, do uzyskania złotego koloru.

Szczerze przyznam, że to pierwszy raz, gdy piekłam zupełnie sama, zawsze mama nade mną stała i wytykała mi błędy po czym zabierała pałeczkę. I muszę się pochwalic, że wyszły pyszne. Troche sie obawiałam, bo znalazłam ten przepis w internecie. Dlaczego? Gdyż poprzednim razem piekłam babeczki, które po prostu nie wyszły :/

Jak byłoby coś nie zrozumiałe, pytania są wskazane, gdyż to mój pierwszy post DIY.




                           Do następnego PAAAAA ♥

                   Lubicie ciastka?
                   Pamiętacie panią Foster?
                   Co sądzicie o takich ciasteczkach?


10 komentarzy:

  1. u mnie miło minął poniedziałek, ze względu iż były to moje urodizyny :)
    ciasteczka wyglądają przepysznie, więc na pewno wypróbuję przepis!
    zapraszam do mnie
    reinemode.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie ! <3
    http://truefriendsjw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm chyba spróbuje takie zrobic :P
    Pozdrawiam :*
    takajestem-kasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają świetnie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis <3

    amcia-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny blog ;) fajna z Ciebie dziewczyna ^.^
    pozdrawiam i zapraszam do siebie, jeśli Ci się spodoba zaobserwuj i daj znać ;))

    pozdrawiam
    madame-lucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko, ale pysznie wyglądają...Chyba się na nie skuszę.

    http://insupireshon.blogspot.com/
    (zapraszam do mnie, odpowiadam na pytania)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze, musze iśc po coś słodkiego. Przepysznie wyglądają. :)

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń